TAHAN yang Tak TerTAHAN


Aha.... dengar tajuk pun dah tau dah..... Ni le kata tak ada penyakit cari penyakit... tapi penyakit yang sihat untuk fizikal dan mental. Sudah hampir 9 tahun aku tak menghirup udara di kawasan gunung tahan, tapi alhamdulillah kali ni kalu tak ada masalah bulan Feb ni aku ngan geng gunung aku akan berkunjung kembali ke lokasi yang sama. Tahan, nama yang cukup sinonim dengan kaki gunung.... countdown ada +/- 17hari lagi aku kena persiapkan diri, almaklumlah jentera tua.... pagi ahad tadi aku ngan group aku buat warmup sikit dekat Gunung Nuag..... oklah menyentap gak urat betis ngan urat paha aku, tapi tak apa untuk stamina nak ke atas sana yang lebih mencabar dan tak terduga nanti. Ooooo........ tidak jawapannya,... ehhh apa ke hal lak mamat ni tetiba tidak plak. Sebab aku dah tahu apa soalannya..." Naik ikut mana? Merapoh ke Kuala??? soalan lazimlah katakan...

Kali ni aku ngan geng main merapoh - merapoh, bukan tak berani tapi semuanya sejenis macam aku dengan umur dah otai tambah lak ada yang dah lama angkat beg... jadi pepaham ajelah... sebab tu kami ikut merapoh - merapoh aje. Aku pun tak tau lagi aku OK ke KO... pancit atau tak.... semua jawapan itu memang aku cukup ngeri baii.... tapi aku berharap semua yang pi ni sihat, selamat pergi dan pulang ke pangkuan keluarga. Pancit atau tak belakang kira janji tapak kaki semua geng yang pi mesti sampai ke sana.

Adusss..... kasut trekking aku dah uzur dah plak tu..... hari ni aku saja test pakai kasut getah "kasut menoreh tu lee"... pakai memang best... lembut dan ringan TAPI..... sudah gigit gua jari maaa..... merlecup jari aku.... adusss... nampak gayanya tak sesuai.. kena cari kasut trekking yang elok punya.. aku malas nak cari yang baru... tengoklah esok lusa aku nak try ronda ronda kat kedai bundle kasut, manalah nak tau ada hi-tech ke swat ke.... ada murah aku sauk kalau mahal aku meraung..hahahahaha Bukan apa aku jarang sangat pakai kasut jenis macam ni, kalau beli baru pun buat rugi...baik aku cari yang secondhand..... janji sedap pakai dan tak sakit kaki....

Oklah mata pun dah berat aka stone... badan letih sebab baru aje balik jumpa pak yob 9W2YR dan jemaah, ada sikit perbincangan.... dari pagi tak baring lagi ni, la baru nak baring...orait nanti kita jumpa lagi.... TAHAN HERE WE COME... 73 blahhhhhhhhhhh

No comments:

Post a Comment