Mencari Dan Memunggah

Pening aku memikir kat mana le menatang benda ni aku letak.... abis aku memunggah dari ke beg sampai le ke topi. Dah jumpa tong yang dicari...hehehe.. senyum lebar aku.... pulak dahhh.. tong dah jumpa barang plak tak ada kat dalam.... melambung darah aku sampai ke otak.... ahhh pak akal mana lak menatang ni berjalan..... apa bila aku mengomel mulalah menteri pertahanan datang... "nak kasi sejuk le tu".... biasa le apa lagi yang di tanya kompom "cuba ingat tang mana awak letak... kat sini kot... kat sinun kot"

Alih alih aku capai rokok.. duduk menung sat kat meja radio, tetiba aje hinggap kat kepala aku ....ooooo aku letak kat situ rupanya.... ahhh mendapat gak barang yang dicari. Orait... barang yang penting dah dapat.... apa lagi bukak le almari kasut... perhh pegang aje kasut trekking aku apa jadi lagi tercabut badan dari tapak..... aduh pak akal lagi masalah yang datang.... Mulalah akal datang menunjal.... haaa.. cari bundel le bang... celah isteri aku....

Melata aku ngan isteri aku mencari kedai bundel... alhamdulillah jumpa gak kat Bandar Baru Bangi, macam dah berjanji... dulu aku ada pakai kasut Hi-Tec tapi ada mamat dah rembat, bukan kat masjid tapi kat umah lagi tu...... ini yang buat aku angin tu..... sampai aje kat kedai tu ....plingg... macam berjanji plak terus aku capai kasut tu... apa lagi terus sarung..... perhhh ngamm ngamm lak tu.... aku terpikir gak.. ini kasut aku yang hilang dulu ka... tak mungkin gak mana mungkin hilang 5-6 tahun lepas dok elok lagi kasut ni..... aku check kat tapak dalam..... betul lah bukan kasut aku.

Apa lagi try tanya harga, mula dia letak Rm100...... aku cakap lari bajet.... dia kata berapa yang sanggup??... Aku cakap dalam 70 ke 80....."Dengan muka seposen lak tu"..... hermmm apa macam 90 boleh tak..... lagi nak biar kalau dulu aku beli kasut ni 4 ke 5 ratus... ni bundel tapak elok tak makan lagi.... apa lagi sauk la..... lagi mau tunggu..... hehehehe..... la ni dah ada kasut yang aku sayangi macam dulu balik...... kompom lepas ni tak simpan kat luar dah..... dalam umah le reban kau kali wahai kasut.

InsyaAllah..... last trainning aku dalam minggu ni ke Gunung Nuang.... start masuk jumaat malam sabtu kemudian shoot balik hari ahad pagi macam tu le lebih kurang..... Tongkat dah... Kasut dah... beg dah.... apa lagi... mungkin ada lagi kot nanti pelan aku cari.... hehehehe dah tak sabar rasanya nak mengjenguk tahan sebab udah sekian lama aku tak datang ke sana........ Ok mata dah berat, sapa nak joint ujungminggu ni boleh caaku kita pi sama..........ok selamat tidoqqq 73 blahhhhhhhhhh

No comments:

Post a Comment